Daily Archives: 23/01/2022

Κυριακή

Όσο αντέχουμε, ακόμα….αφηνόμαστε στη μαγεία των ονείρων μας!


Καλή Κυριακή στην υπέροχη παρέα του blog!


Η φωτογραφία αντλείται από: https://unsplash.com/photos/U2eUlPEKIgU

Leave a comment

Filed under Ζητήματα Κοινωνικά

“ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ”, της βραβευμένης ποιήτριας Γκέλης Ντηλιά

Η βραβευμένη συγγραφέας, ποιήτρια και εθελόντρια Καταστημάτων Κράτησης, Γκέλη Ντηλιά, γράφει με τον δυναμισμό και την κοινωνική ευαισθησία που την διακρίνουν ένα ποίημα για τις γυναίκες που έπεσαν θύματα βίας και κακοποίησης, για τις γυναίκες που δεν τις σέβαστηκαν οι σύντροφοί τους και που οι πατριαρχικές κοινωνίες τις κράτησαν για χρόνια υποταγμένες στον φόβο και στη σιωπή. Για όλες εκείνες τις γυναίκες που σήμερα τολμούν να μιλήσουν, να καταγγείλουν, να δείξουν το σκληρό πρόσωπο της βίας που, πίσω από σφραγισμένες πόρτες, βασανίζει κορμιά και ψυχές. Είναι η φωνή της ωμής πραγματικότητας, η οποία πλέον γίνεται -επιτέλους- ακουστή και σπάει σαν κραυγή τα κοινωνικά στερεότυπα.

Πρώτη Δημοσίευση

ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ

Της Γκέλης Ντηλιά

Στην Άρτα εντοιχισμένη στα θεμέλια.

Στο Σάλεμ μάγισσα στη πυρά.

Υποταγμένη από καταβολής κόσμου

υπό διωγμό και πάντα σε ανάγκη να εισακουστώ

άφωνη μα όχι μουγγή, αλλά εις μάτην.

Από το πολύ γονάτισμα

έχασα πόντους από το ύψος μου.

Αδειασμένα από αέρα τα πνευμόνια μου

από το συνεχόμενο σκύψιμο στον πατριάρχη

και στις κοινωνίες που τον συντηρούν ακόμη

σε κάποια μήκη και πλάτη,

γίνομαι θυσία, για την τιμή της οικογένειας

αντικείμενο για τη μαγκιά ενός μάτσο αρσενικού

που ακούει «Ναι» σαν λέω «Όχι»

και συνεχίζει…

Σε κατάσταση άμυνας

σάκος του μποξ, θύμα εκμετάλλευσης

πτώμα πεταμένο οπουδήποτε

κακοποιημένο ταίρι κτητικών μισογύνηδων

ένα έχω να πω:

Αν μέχρι τώρα δεν μιλούσα

                           δεν αντιδρούσα

                           δεν έχω καταγγείλει

ήταν γιατί

μαζί με εμένα γεννιόταν και ο φόβος

μέσα από τη μήτρα της μάνας μου,

ένας φόβος που με κόνταινε εντός μου.

Μα από σήμερα αξιώνω

η θηλυκότητά μου να είναι πλέον σεβαστή.

Δεν είμαι μόνη

είμαστε πολλές σε όλη τη Γη.

Γι’ αυτό σας λέω μακριά,

γιατί δαγκώνω, πλέον!

Η Γκέλη Ντηλιά είναι βραβευμένη συγγραφέας και ποιήτρια, εθελόντρια Καταστημάτων Κράτησης. Η πρόσφατη ποιητική της συλλογή με τίτλο «XL» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κέδρος.

H φωτογραφία αντλείται από: https://unsplash.com/photos/tblxZC4gCJg

Leave a comment

Filed under Ζητήματα Εκπαιδευτικά, Ζητήματα Κοινωνικά, Στίχοι