CrimeTimes ΣΤΟ ΑΚΡΟΑΤΗΡΙΟ


🔝🆕CrimeTimes ΣΤΟ ΑΚΡΟΑΤΗΡΙΟ

🔎ΤΕΥΧΟΣ #13 Iούλιος 2020

Η περίπτωση του διορισμού υπαλλήλου με πλαστά ή νοθευμένα δικαιολογητικά

✍️Γρηγορία Πανταζοπούλου
Δικηγόρος, ΜΔ Ποινικού Δικαίου και Αντεγκληματικής Πολιτικής στην Ευρώπη, Πανεπιστήμιο Paris 1 Panthéon-Sorbonne

Εισαγωγικά
Το 2014, με το άρθρο 28 του Ν.4305/2014, θεσμοθετήθηκε ο καθολικός έλεγχος της γνησιότητας τόσο των δικαιολογητικών των νεοπροσλαμβανόμενων υπαλλήλων του εν ευρεία εννοία δημοσίου τομέα, πριν την υπογραφή της πράξης διορισμού ή πρόσληψης, όσο και όλων των στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων ανεξαρτήτως της εργασιακής σχέσης, με την οποία υπηρετούν, στις δημόσιες υπηρεσίες, ανεξάρτητες αρχές, Ο.Τ.Α. α` και β` βαθμού, και τις επιχειρήσεις αυτών, Ν.Π.Δ.Δ., κρατικά Ν.Π.Ι.Δ. και δημόσιες επιχειρήσεις, απαγορεύοντας μάλιστα την οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή, συμπεριλαμβανομένης της παραίτησης, πριν την ολοκλήρωση του ελέγχου.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΕΔΔ που παρουσιάστηκαν στον Τύπο, από το 2014 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2018 είχαν εντοπιστεί 1.737 πλαστοί τίτλοι στο Δημόσιο, οι δε ελεγχόμενοι υπάλληλοι είχαν εντωμεταξύ απομακρυνθεί οριστικά από την υπηρεσίας τους, ενώ ακόμα 2.002 υποθέσεις βρίσκονταν υπό διερεύνηση. Ως επί το πλείστον, οι πλαστογραφημένοι τίτλοι που εντοπίστηκαν αφορούν πτυχία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (849), πτυχία πανεπιστημίου (461), πτυχία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (158), πτυχία ΤΕΙ (60), γνώση ξένων γλωσσών, κυρίως αγγλικών (71) και γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών (31)[1].

Σύμφωνα με τις σχετικές Εγκυκλίους του τότε Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης[2], ο εν λόγω έλεγχος νομιμότητας των στοιχείων του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων διενεργείται από τις Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού των ανωτέρω φορέων, ενώ το τότε Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης [3] είχε αναλάβει την παρακολούθηση της υπόψη διαδικασίας. Σε περίπτωση εύρεσης πλαστού ή νοθευμένου δικαιολογητικού, και αφού ο ελεγχόμενος καλείται σε ακρόαση κατ’αρθρ. 20 παρ.2 Συντάγματος και 6 Ν.2690/1999, εκκινούν τρεις παράλληλες διαδικασίες: α) η διοικητική, για την ανάκληση της πράξης διορισμού και σε εξειδικευμένες περιπτώσεις (βλ. αμέσως παρακάτω) για πειθαρχικό έλεγχο, β) η ποινική, με τη διαβίβαση του σχετικού φακέλου στις εισαγγελικές αρχές για τη διερεύνηση τυχόν ποινικών αδικημάτων και άσκηση ποινικής δίωξης, και γ) η δημοσιονομική, με τη διαβίβαση του σχετικού φακέλου στις αρμόδιες υπηρεσίες του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για τον καταλογισμό τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών στον ελεγχόμενο υπάλληλο. Ο ελεγχόμενος υπάλληλος οδηγείται στη δικαστική εμπλοκή στις τρεις δικαιοδοσίες της ελληνικής έννομης τάξης (ποινικά δικαστήρια, διοικητικά δικαστήρια, δημοσιονομικό δικαστήριο), με συνέπειες πολύπλευρες και ιδιαίτερα επαχθείς, που, τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα και υπό τη γενικότερη κοινωνική κατακραυγή, κατέτειναν τελικά σε ένα μόνο σκοπό: την εξοντωτική, αν και καθυστερημένη, τιμωρία του.

👉http://www.crimetimes.gr/%ce%b7-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%af%cf%80%cf%84%cf%89%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b4%ce%b9%ce%bf%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%8d-%cf%85%cf%80%ce%b1%ce%bb%ce%bb%ce%ae%ce%bb%ce%bf%cf%85-%ce%bc/

Βλ.σχετική διαδικτυακή ανάρτηση:https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1759349214218549&id=365673366919481

Leave a comment

Filed under Ζητήματα Εγκληματολογίας, Ζητήματα Κοινωνικά

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.