Οι προμηθείς και οι επιμηθείς


Οι προμηθείς και οι επιμηθείς, του Ομ. Καθηγητή Εγκληματολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γιάννη Πανούση.

“Ο τόπος αυτός γεννήθηκε μέσα στο φως…
Το σκότος δεν ριζώνει εδώ…
Ποιός ο φόβος λοιπόν που απλώθηκε σαν την πάχνη
πάνω στο λινόσαρκο της πατρίδας το σώμα;

Αντώνης Μακρυδημήτρης, Μέρες 2020

Σ’ αυτή τη χώρα πολύ εύκολα περνάμε από το “ο καθένας για τον άλλον” (εποχή Κορονοϊού) στο “όλοι εναντίον όλων” (μετά-Κορονοϊό εποχή). Λες και υπάρχει μέσα μας “ένας εσωτερικός εγκλεισμός” (ψευτο-ιδεολογικής ή ψευτο-ηθικής υφής), ο οποίος μας ωθεί να συμ-περι-φερόμαστε ελάχιστα καλύτερα από παρεκκλίνουσες/παραβατικές προσωπικότητες, όσο κι αν επικαλούμαστε την ευθύνη των άλλων ή την κακοτυχία μας.
Αδυνατούμε να ξε-χωρίσουμε το συμβάν από τις συνέπειές του, το βραχυπρόθεσμα ευχάριστο από το μακροπρόθεσμα ωφέλιμο, το γενικό καλό από το ατομικό κέρδος.

Κι όμως για λίγους μήνες λειτουργήσαμε συνετά. Ίσως επειδή για πρώτη φορά ο κίνδυνος σήμαινε τα ίδια πράγματα για όλους τους ανθρώπους (ανεξαρτήτως φύλου, τάξης, θρησκείας, μόρφωσης, πλούτου κλπ). Μολονότι το ρίσκο το αναλαμβάνουμε ενώ τον κίνδυνο τον υφιστάμεθα η υποκειμενική αίσθηση του (αναμενόμενου; επικείμενου;). Κακού υπήρξε παντού κοινή, όσο κι αν μερικοί προσπάθησαν (ανεπιτυχώς) να προσδώσουν στην Πανδημία ιδεολογικά ή θρησκευτικομεταφυσικά χαρακτηριστικά. Παρά το ελάχιστο blame game κάποιων κομματικών στελεχών, το risk management των ειδικών και το risk control της Πολιτείας μετακίνησαν το θέμα στην αποτελεσματικότητα της διακυβέρνησης και στην αξιοπιστία του Κράτους.

[…]

Κι ύστερα ήρθε ο απεγκλωβισμός, ή –για πολλούς– η απελευθέρωση (sic). Η σωτηρία του κόσμου χαρακτηρίστηκε “πείραμα κοινωνικής ιατρικής” που στόχευε στην πειθαρχιποίηση, ενώ το τρολάρισμα των πρώην ηρώων (γιατρών, νοσοκόμων, αστυνομικών) πήρε και πάλι τις γνωστές διαστάσεις της (ενορχηστρωμένης;) εχθροπάθειας”.

Βλ. όλο το άρθρο του Καθηγητή εδώ https://www.capital.gr/me-apopsi/3459737/oi-promitheis-kai-oi-epimitheis?fbclid=IwAR3N4AW8UyQvpHfo0M4bgiBOwFrZ1VWoYX03ZlyKdeCrQw7ekyGZ5XhCciM

Leave a comment

Filed under Ζητήματα Κοινωνικά

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.