Τα παιδιά στο σχολείο πρέπει να αισθάνονται ασφάλεια και όχι μοναξιά!


Τα παιδιά στο σχολείο πρέπει να αισθάνονται ασφάλεια και όχι μοναξιά, να περνούν όμορφα και να μπορούν να μιλήσουν ανοιχτά με τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους για όποιο ζήτημα τους απασχολεί. Είναι ωστόσο σημαντικό να καλλιεργηθεί αυτό το θετικό κλίμα, εμπιστοσύνης και ασφάλειας. Είναι σημαντικό να γνωρίζει το κάθε παιδί ότι η εκπαιδευτική κοινότητα δεν θα αδιαφορήσει, ούτε θα υποβαθμίσει το θέμα του, ούτε όμως θα το διογκώσει ώστε να αισθανθεί μεγαλύτερη ντροπή, αλλά θα το βοηθήσει με τρόπο αποτελεσματικό να ενταχθεί στην ομάδα.

Το κλίμα αυτό όμως πρέπει να χτιστεί! Χτίζεται με δημιουργικές συνεργασίες μεταξύ των παιδιών, με ομαδικές εργασίες, με καθημερινή επικοινωνία και ανάδειξη όλων των ζητημάτων που απασχολούν τη σχολική κοινότητα. Με εκπαιδευτικούς που θα μπουν στην τάξη και προτού ξεκινήσουν το μάθημα, θα συζητήσουν με τα παιδιά.

Το θέμα του σχολικού εκφοβισμού, κατά την άποψή μου, αφορά την ουσία των ανθρώπινων σχέσεων και εδώ ο ρόλος του σχολείου είναι καταλυτικός. Ένας παγερά αδιάφορος εκπαιδευτικός που δεν θα τολμήσει να δει πίσω από το σχολικό βιβλίο του, προκειμένου να ακούσει τον «παλμό της καρδιάς κάθε τάξης» και ένα σχολείο που δεν θα δώσει έμφαση στις συναισθηματικές και ψυχολογικές ανάγκες των μαθητών, φέρουν ευθύνη για την καλλιέργεια ενός αρνητικού, εχθρικού κλίματος, που μεταφέρεται και έξω από το σχολείο και δύναται να οδηγήσει σε ακραίες ενέργειες.

Το παιδί περνάει πολύ μεγάλο μέρος της ζωής του στο σχολείο, επομένως ο ρόλος του σχολείου είναι καθοριστικός. Η συνεργασία με την οικογένεια είναι αναγκαία, αλλά δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει…Όσον αφορά τη συμβολή της επιστημονικής κοινότητας, των εγκληματολόγων, ψυχιάτρων, ψυχολόγων, ασφαλώς είναι πολύτιμη και απαραίτητη και στα σχολεία πρέπει να καθιερωθεί αυτή η συνεργασία σε σταθερή και τακτική βάση.

Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα, αρκεί να μην κλείσουμε τα μάτια, να μη γυρίσουμε την πλάτη στα παιδιά, να μην ξεχαστεί η αυτοκτονία του εφήβου που χάθηκε τόσο άδικα και με τόσο σκληρό τρόπο!

Ας δράσουμε!! Αναλυτικά οι θέσεις μου εδώ http://www.postmodern.gr/o-scholikos-ekfovismos-mporei-na-antimetopistei-omades-synergasias-se-kathe-scholeio/

Όσον αφορά το πολύ σοβαρό ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού και του νομικού πλαισίου, παραθέτω το άρθρο “Τραμπουκισμός (bullying) και ελληνική ποινική έννομη τάξη”. Γράφει ο Δικηγόρος, Διδάκτωρ Ποινικού Δικαίου – Εγκληματολογίας Νομικής Αθηνών, Φώτιος Σπυρόπουλος. Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο εδώ http://crime-in-crisis.com/τραμπουκισμός-bullying-και-ελληνική-ποινικ/
Να επισημάνω ότι το 2011 εκδόθηκε και το βιβλίο του κ. Σπυρόπουλου με τίτλο “Σχολικός τραμπουκισμός” από τις εκδόσεις νομικών βιβλίων ΑΝΤ.Ν.Σάκκουλα.

Advertisements

Leave a comment

Filed under Ζητήματα Εγκληματολογίας, Ζητήματα Εκπαιδευτικά

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.