Το παραμύθι ως μέσο διδασκαλίας στο ελληνικό σχολείο


Ένα ιδιαίτερο και πολύ γλυκό θέμα εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος σήμερα στο postmodern.gr και τη στήλη μου “Έγκλημα και Media”. Το παραμύθι ως μέσο διδασκαλίας στο ελληνικό σχολείο είναι ο τίτλος του νέου μου άρθρου και μπορείτε να το διαβάσετε εδώ http://www.postmodern.gr/to-paramythi-os-meso-didaskalias-sto-elliniko-scholio/

Έμπνευση για το σημερινό μου άρθρο αποτέλεσε ένα παραμύθι που έφτασε στα χέρια μου με την ολοκλήρωση της φετινής σχολικής χρονιάς. Ήταν ένα υπέροχο παραμύθι που έγραψαν οι μαθητές του προνηπίου της Ιονίου Σχολής με τη δασκάλα τους, κυρία Μακρίνα Ψαράκη, μια εξαίρετη παιδαγωγό.

Το παραμύθι με τίτλο Η Θαλασσινή, η Κοραλλένια και το Μαγικό Κοχύλι αποτέλεσε πρωτοβουλία της κυρίας Ψαράκη, η οποία στη συνέντευξη που παρουσιάζω στο postmodern μας εξηγεί πώς «γεννήθηκε» η ιδέα και πώς εργάστηκε με τα παιδιά για την επίτευξη του στόχου, επιτυγχάνοντας πολλαπλά θετικά οφέλη για τα παιδιά -για τη νοητική και συναισθηματική τους ωρίμαση- όπως θα διαπιστώσετε.

Ταυτόχρονα, «το παραμύθι αποτελεί ένα από τα κυριότερα μέσα ευαισθητοποίησης σε θέματα κοινωνικού αποκλεισμού και ρατσισμού. Καλλιεργεί την συλλογική  και διαπολιτισμική συνείδηση, ενθαρρύνοντας τον μαθητή να μπει στη θέση του άλλου και να τον κατανοήσει», όπως σημειώνει η κ. Ψαράκη στη συνέντευξη. Συνεπώς, αποτελεί ισχυρό διδακτικό εργαλείο για την αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού στο πλαίσιο του σύγχρονου σχολείου και εδώ πρέπει να δοθεί μεγάλη έμφαση, γιατί το school bullying δεν αντιμετωπίζεται μόνο με μέσα καταστολής, αλλά κυρίως με μέσα πρόληψης που δίνουν χώρο στην εκτόνωση των εντάσεων, καλλιεργώντας αξίες όπως η φιλία, η αποδοχή, ο σεβασμός και στοιχεία όπως η δημιουργικότητα και η φαντασία.

Κλείνοντας, να τονίσω ότι τόσο αξιόλογες δουλειές αξίζει να προβάλλονται για να δίνουν κίνητρο και σε άλλους εκπαιδευτικούς, αλλά και να αξιοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας. Περιμένω και τις δικές σας σκέψεις στο postmodern.gr και το mail μου: kardaraa@gmail.com

Advertisements

Leave a comment

Filed under Ζητήματα Εγκληματολογίας, Ζητήματα Εκπαιδευτικά

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s