Η συζήτηση στον Alpha 9,89 για το έγκλημα και την απεικόνισή του στα media


Σήμερα το μεσημέρι στον Alpha 9,89 στην εκπομπή του Κώστα Χαρδαβέλλα κάναμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Αναλύσαμε τα κίνητρα εγκληματικής δράσης των γονέων που έχουν προβεί στη δολοφονία του παιδιού ή των παιδιών τους, όπως τα έχει καταγράψει η διεθνής έρευνα. Στη συνέχεια εστιάσαμε το ενδιαφέρον μας στον τρόπο με τον οποίο τα media πρέπει να απεικονίζουν τέτοιου είδους ειδεχθή εγκλήματα, σύμφωνα με τη νομοθεσία και τη δημοσιογραφική δεοντολογία, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα σημαντικές πτυχές τέτοιων εγκλημάτων και απαντώντας σε θεμελιώδη ερωτήματα.

Αναφορά κάναμε και σε ζητήματα ορολογίας, κάνοντας τον αναγκαίο διαχωρισμό ανάμεσα στο έγκλημα της παιδοκτονίας και της ανθρωποκτονίας που έχουν μια διαφορετική ποινική μεταχείριση.

Να σημειώσω για όσους ενδιαφέρονται για το πολυσύνθετο αυτό ζήτημα ότι θα επανέλθω στο θέμα τις προσεχείς μέρες μέσα από την αρθρογραφία μου.

Κλείνοντας, να υπογραμμίσω ότι ήταν μεγάλη τιμή και χαρά για εμένα να βρεθώ σήμερα στον ραδιοφωνικό αέρα με το δημοσιογράφο και δάσκαλό μου, κ. Κώστα Χαρδαβέλλα, καθώς όταν ήμουν ακόμα μεταπτυχιακή φοιτήτρια της δημοσιογραφίας, έκανα την πρακτική μου άσκηση δίπλα στον κ. Χαρδαβέλλα στην τηλεοπτική του εκπομπή Άνθρωποι.gr στη δημόσια τηλεόραση και αναμφισβήτητα ήταν μια πολύτιμη εμπειρία για εμένα. Τον ευχαριστώ θερμά για την τιμητική πρόσκληση, καθώς και για την παρουσίαση της δουλειάς μου στο Κέντρο Μέλετης του Εγκλήματος και του βιβλίου μου.

Ελπίζω μέσα από τη σημερινή μας συζήτηση στο ραδιόφωνο του Alpha να περάσαμε κάποια μηνύματα σε ένα ευρύ κοινό και να δοθεί το έναυσμα για προβληματισμό και περαιτέρω έρευνα.

Leave a comment

Filed under Ζητήματα Εγκληματολογίας

Leave a Reply

