Αστυνομικό και δικαστικό ρεπορτάζ:το βιβλίο και η ιστορία πίσω από αυτό


Η επιστροφή στην πραγματικότητα είναι, πάντοτε, δύσκολη. Ειδικά, όταν επιστρέφεις από ένα παραμυθένιο μέρος. Όταν, όμως, η επιστροφή συνοδεύεται από ένα “δώρο” όπως αυτό που με περίμενε από τον εκδοτικό οίκο στο σπίτι, η καρδιά γεμίζει, ξανά, όμορφα συναισθήματα και σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της.
20160726_095136-1-1

Άνοιξα, ανυπόμονα, το δέμα. Το είχε παραλάβει η θεία μου που είναι και το γούρι μου (στο δεύτερο βιβλίο μου “Όταν η ψυχή μιλάει”, έχω μάλιστα χρησιμοποιήσει μια παιδική της φωτογραφία στο εξώφυλλο για να αποτυπώσουμε την εποχή εκείνη) και είμαι βέβαιη ότι η θετική της ενέργεια και σκέψη θα με βοηθήσουν, ήρεμη και συγκεντρωμένη, να κάνω όλες τις αναγκαίες διορθώσεις.

Η πρώτη σελιδοποίηση του βιβλίου είναι έτοιμη! Θα ξεκινήσω τις διορθώσεις, μέχρι τέλη Αυγούστου θα έχω το χρόνο να το επιμεληθώ κι ύστερα περνάμε στην επόμενη φάση. Η έκδοση του παρόντος βιβλίου-εγχειριδίου για τον αστυνομικό και δικαστικό συντάκτη είναι ένα μεγάλο όνειρό μου και αποτέλεσμα σκληρής προσπάθειας.

Επομένως, θα προσπαθήσω, μέχρι την έκδοση του βιβλίου, να δώσω τον καλύτερο μου εαυτό -την ψυχή μου- γιατί, εκτός από εμένα, έχουν πιστέψει αρκετοί άνθρωποι σε αυτή την έκδοση, σε μια εξαιρετικά δύσκολη οικονομική περίοδο. Υπάρχει όμως μια μικρή ιστορία πίσω από τη συγγαφή και (επικείμενη) έκδοση που θα μοιραστώ μαζί σας.

Όλα ξεκίνησαν ένα χρόνο (και κάτι) πριν, όταν μια Παρασκευή απόγευμα, επιστρέφοντας από το μάθημα στο ΕΜΜΕ, πήγα να συναντήσω τον Καθηγητή μου, στο γραφείο του στο Υπουργείο εκείνη την περίοδο, για να τον ενημερώσω για τα μαθήματα στο Πανεπιστήμιο και τα προγράμματα elearning που έχουμε αναλάβει.

Τότε, για μια φορά ακόμα, ο Καθηγητής Εγκληματολογίας, κ. Γιάννης Πανούσης, με παρότρυνε να προχωρήσω στην αξιοποίηση του εκτεταμένου μας υλικού για το αστυνομικό και δικαστικό ρεπορτάζ. Ένα υλικό που ο ίδιος χαρακτηρίζει πολύτιμο και έκρινε ότι έπρεπε να συγκεντρωθεί σε ένα βιβλίο, να εκδοθεί και μελλοντικά να το αξιοποιήσω διδακτικά στις δημοσιογραφικές Σχολές.

Για να είμαι ειλικρινής δεν θα έπαιρνα την απόφαση από μόνη μου, αλλά όποιος ξέρει τον Καθηγητή, γνωρίζει πόσο εύκολα και όμορφα σου παρουσιάζει ακόμα και τα πιο δύσκολα σχέδια. Επομένως, διστακτικά εκείνο το καλοκαίρι ξεκίνησα, παράλληλα με την προετοιμασία για τα μαθήματα στο Κολλέγιο Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας, να συγγράφω το βιβλίο. Η διαδικασία ήταν δύσκολη και απαιτούσε πολλή ψυχή. Έπρεπε να συγκεντρώσω μέρος του υλικού, καθώς θέλαμε το βιβλίο να μην υπερβεί κάποιες σελίδες ώστε να μπορεί να διαβαστεί πιο εύκολα (αν όλα πάνε καλά, θα προχωρήσω και σε επόμενη έκδοση με το υπόλοιπο υλικό που εχω στο συρτάρι), έπρεπε ταυτόχρονα να το εμπλουτίσω, να κάνω τις αναγκαίες μου προσθήκες και να παρακολουθώ, όσο πιο στενα γίνεται, την επικαιρότητα και πρωτίστως τις ειδήσεις έντονου εγκληματολογικού ενδιαφέροντος.

Το Πάσχα που μας πέρασε το υλικό ήταν έτοιμο. Το παρουσίασα στον Καθηγητή, ο οποίος ενθουσιασμένος μου είπε να προχωρήσουμε κι έτσι ξεκινήσαμε για νέες περιπέτειες. Αρχικός σκοπός ήταν να παρουσιάσω τη δουλειά στους εκδοτικούς οίκους και στη συνέχεια, με την έκδοση, να την αξιοποιήσω διδακτικά. Δεν χρειάστηκε, ωστόσο, γιατί ύστερα από μια σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιο και το fb, μου έστειλε προσωπικό μήνυμα ο Καθηγητής Εγκληματολογίας, κ. Χρήστος Τσουραμάνης, ο οποίος έδειξε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για το βιβλίο και την έκδοση του. Ανέλαβε, μάλιστα, να με φέρει ο ίδιος σε επαφή με τις εκδόσεις Παπαζήση.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι τον κ. Τσουραμάνη δεν τον γνώριζα προσωπικά, παρά μόνο το σημαντικό του έργο στο χώρο της εγκληματολογικής έρευνας. Όταν, λοιπόν, μου έστειλε αυτό το μήνυμα, ένιωσα σαν να ήταν ο καλός μου “μάγος” που θα έκανε το όνειρό μου πραγματικότητα!! Αναμφισβήτητα, σπανίζουν τέτοιες προσωπικότητες που με αγάπη και ευαισθησία είναι, έμπρακτα, στο πλευρό των νέων επιστημόνων. Ένα “ευχαριστώ” είναι λιγο. Είναι σίγουρο, πάντως, ότι η καρδιά των ανθρώπων που ξέρουν να δίνουν απλόχερα είναι γεμάτη ωραία συναισθήματα.

Μέχρι να φτάσουμε στο σήμερα, μεσολάβησαν πολλά ξενύχτια και αγωνία. Οι εκδόσεις Παπαζήση, με την πολύχρονη πείρα τους, με “αγκάλιασαν” και με στήριξαν από την αρχή αυτής της προσπάθειας. Κοντά μου, όπως πάντοτε, η οικογένειά μου και δύο αγαπημένοι μου φίλοι, η Χριστίνα Λουράντου και ο Βασίλης Κεραμάρης, οι οποίοι και με την ηθική τους υποστήριξη αλλά και με την στέρεα νομική τους γνώση με κατηύθυναν και μου έδωσαν πολύτιμες συμβουλές για την ολοκλήρωση του έργου.

Το φθινόπωρο, με το καλό, η έκδοση του εγχειριδίου εγκληματολογίας για τον αστυνομικό και δικαστικό συντάκτη θα είναι γεγονός και θα έχουμε πολλά να πούμε και να κάνουμε. Ήδη έχω ξεκινήσει τις επαφές για την διδακτική αξιοποίηση του υλικού. Αυτά όμως θα τα πούμε όταν έρθει η ώρα. Προς το παρόν, ας απολαύσουμε το υπόλοιπο του καλοκαιριού, γιατί οι ωραίες στιγμές περνούν γρήγορα….
20160726_094955

Περιμένω τα σχόλια και τα μηνύματά σας στο mail μου: kardaraa@gmail.com

Leave a comment

Filed under Ζητήματα Κοινωνικά

Leave a Reply

