Το κουδούνι θα χτυπήσει τη Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου


Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου το κουδούνι θα χτυπήσει γλυκά. Το Διδασκαλείο θα ανοίξει τις πόρτες και με μία ζεστή αγκαλιά θα υποδεχτώ τους μικρούς και μεγάλους μαθητές,τους παλιούς και νέους!! Θα δω με χαρά τα “μαθητούδια μου” που λατρεύω και μου δίνουν το κίνητρο να προσπαθώ να γίνομαι καλύτερη, να εξελίσσω τη δουλειά μου και να κάνω τολμηρά σχέδια για το μέλλον. Θα μάθω τα νέα τους και θα συγκινηθώ με την πρόοδό τους. Ήδη η πρώτη “φουρνιά” μαθητών μου είναι πλέον φοιτητές και έχουν ανοίξει διάπλατα τα φτερά τους για να γράψουν την δική τους ιστορία ζωής….! Αυτή είναι η πιο συγκινητική πλευρά στη ζωή ενός εκπαιδευτικού: να αναλαμβάνει ένα παιδάκι και να το καμαρώνει φοιτητή, με τα δικά του μεγάλα όνειρα και πορεία ζωής.

Οι γείτονες και πλέον δικοί μου άνθρωποι, εδώ στον Άγιο Θωμά στο Μαρούσι, με έχουν στηρίξει πάρα πολύ, από το 2007 μέχρι και σήμερα, και με έχουν τιμήσει με την εμπιστοσύνη τους. Θα έλεγα ότι η αγάπη τους ενισχύει την πίστη μου ότι “όταν αγωνίζεσαι, άργα ή γρήγορα θα κατακτήσεις την κορυφή των ονείρων σου”. Είμαι, βέβαια, τυχερή που ζω και εργάζομαι στον Άγιο Θωμά, μία γειτονιά που κρατάει ακόμα τα καλά στοιχεία και χαρακτηριστικά μίας “παραδοσιακής γειτονιάς”, όπου οι άνθρωποι κάθε πρωί εύχονται ο ένας στον άλλον “καλημέρα” μέσα από την καρδιά. Αναμφίβολα, και στο πλαίσιο μίας τόσο όμορφης γειτονιάς, ο αγώνας να χτίσεις κάτι δικό σου είνα δύσκολος. Δεν είναι ρόδινα πάντα τα πράγματα, τα εμπόδια φαντάζουν κάποιες φορές σαν γίγαντες, τεράστια. Ωστόσο, αξίζει τον κόπο να παλεύεις για ό,τι αγαπάς πραγματικά και το αίσθημα πληρότητας είναι μεγάλο όταν τελικά τα αγκάθια γίνονται τριαντάφυλλα…..

Αύριο λοιπόν είναι η μεγάλη μέρα. Νιώθω σαν ηθοποιός πριν από την πρεμιέρα. Η καρδιά μου χτυπάει και το μέλημά μου είναι να πάνε όλα καλά, να κυλήσουν βάσει προγράμματος, να φύγουν τα παιδιά με ένα πλατύ χαμόγελο στα χείλη από το μάθημα, να ικανοποιηθούν οι γονείς.

Θέλω να ταξιδέψουμε και φέτος στον υπέροχο και μαγικό κόσμο της γνώσης, να γνωρίσουμε νέους πολιτισμούς, να μάθουμε την ιστορία άλλων λαών, να εμβαθύνουμε στο λεξιλόγιο και τη γραμματική, να απολαύσουμε την καθε δημιουργική στιγμή του μαθήματος. Στόχος μου είναι να αγαπήσουν οι μαθητές την ξένη γλώσσα που διδάσκονται, να κατανοήσουν την τεράστια αξία και σημασία της εκμάθησης ξένων γλωσσών. Σε έναν κόσμο που διαρκώς αλλάζει, η γνώση είναι δύναμη, είναι ένα τεράστιο εφόδιο για να προχωρήσουν τα παιδιά μας με αξιοπρέπεια, αποφασιστικότητα, τόλμη και δυναμισμό.

Εκμάθηση ξένης γλώσσας σημαίνει μύηση στον πολιτισμό, την ιστορία, την κουλτούρα και κοσμοθεωρία ενός λαού και ασφαλώς όχι στείρα μετάδοση πληροφοριών. Ευτυχώς, εμείς οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουμε ξένες γλώσσες έχουμε το περιθώριο να δημιουργήσουμε, να δώσουμε το έναυσμα στους μαθητές μας να προβληματιστούν, να αναπτύξουν τη σκέψη τους με το διάλογο, να εκφράσουν με το γραπτό και προφορικό λόγο συναισθήματα,να καταθέσουν ιδέες και ρηξικέλευθες προτάσεις. Μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά, μέσα από βιβλία, εικόνες, ιδέες, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, ξεφεύγοντας από τα στενά όρια που θέτει το βαθμοθηρικό και εξοντωτικό σύστημα του ελληνικού σχολείου.

Φέτος ανυπομονώ ακόμα περισσότερο να ξεκινήσουμε τα μαθήματα, διότι έχω ανανεώσει όλες τις σειρές βιβλίων και έχω αποφασίσει να εισαγάγω κάποια καινούργια στοιχεία όσον αφορά τον τρόπο διδασκαλίας, ώστε να πιάσω τον παλμό της σημερινής εποχής που τρέχει με ιλλιγιώδεις ρυθμούς, αλλά κυρίως την καρδιά των μαθητών που διψούν να μαθαίνουνε νέα, ενδιαφέροντα πράγματα, με έναν τρόπο όμως γρήγορο, συναρπαστικό, που συνδυάζει την παράδοση με την καινοτομία και το νεοτερισμό.

Φέτος, θα βρίσκομαι για πρώτη φορά και στο Πανεπιστήμιο, στο Τμήμα όπου εκπόνησα την διδακτορική μου διατριβή και το οποίο σημαίνει πάρα πολλά για μένα, στο Ε.Μ.Μ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν Οκτώβριο (ελπίζουμε δηλαδή……) και με μεγάλη συγκίνηση αλλά και αγωνία θέλω να ζήσω αυτήν τη συναρπαστική εμπειρία, την οποία θα μοιραστώ με εσάς. Το μάθημα του Καθηγητή Εγκληματολογίας, κ. Γιάννη Πανούση, με θέμα την “εικόνα του εγκληματία” παρουσιάζει ένα τεράστιο ενδιαφέρον και είναι μία πρόκληση για μία φιλόλογο με σπουδές στην επικοινωνία να το παρουσιάσει στους φοιτητές των Μ.Μ.Ε. Μία δύσκολη πρόκληση, αλλά πολύ ιδιαίτερη και ξεχωριστή…

Κάπως έτσι ξεκινά η φετινή επαγγελματική μου χρονιά: με αλλαγές, καινοτομίες και κυρίως πίστη και όρεξη για σκληρή δουλειά. Προτρέπω τα νέα παιδιά να πιστέψουν στις δυνάμεις τους και να παλέψουν για το όνειρό τους. Ακόμα και σε μία κοινωνία που καταρρέει, υπάρχουν διέξοδοι, αρκεί να θέλουμε πραγματικά να βρούμε το φως στο τούνελ….

Είμαι στη διάθεσή σας για κάθε πληροφορία ή διευκρινιστικό σχόλιο. Περιμένω τα μηνύματά σας στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο” kardaraa@gmail.com

Leave a comment

Filed under Ζητήματα Κοινωνικά

Leave a Reply

